U svijetu moderne automobilske tehnologije, mjenjači s dvostrukom spojkom predstavljaju značajan iskorak u smjeru učinkovitije i ugodnije vožnje. Među njima se posebno ističe DSG mjenjač, razvijen unutar Volkswagen Grupe. Riječ je o automatskom mjenjaču s dvostrukom spojkom koji spaja prednosti klasičnog ručnog i automatskog prijenosa. 

Vožnja s njime postaje glatkija, brža i ekonomičnija, što ga čini sve češćim izborom među vozačima različitih tipova vozila – od gradskih automobila do sportskih modela..

Kako funkcionira DSG mjenjač i koje su njegove prednosti

DSG mjenjač za auto koristi dvije spojke koje rade paralelno – jedna upravlja neparnim, a druga parnim stupnjevima prijenosa. Dok je jedan stupanj u upotrebi, drugi se istovremeno priprema za sljedeću promjenu, čime se izbjegava kašnjenje i gubitak snage. Ova tehnologija omogućuje gotovo trenutačnu izmjenu brzina i znatno poboljšava performanse vozila, što je posebno primjetno prilikom:

  • Ubrzavanja
  • Pretjecanja

Osim performansi, prednost DSG mjenjača ogleda se i u smanjenoj potrošnji goriva, budući da prijenos radi precizno i u optimalnim okretajima motora. Takav sustav također smanjuje emisiju štetnih plinova i doprinosi ekološkoj prihvatljivosti. 

Mane i izazovi kod korištenja DSG tehnologije

Iako DSG mjenjači nude brojne prednosti, nisu bez mana. Prva stvar koju vozači često primijete kod rabljenih vozila s DSG mjenjačem su mogući problemi u gradskoj vožnji pri malim brzinama, kada sustav može pokazivati lagane trzaje ili kašnjenja. Takva ponašanja proizlaze iz kompleksnosti mehanizma, ali i iz navike vozača – DSG sustav nije identičan klasičnom automatu pa zahtijeva prilagodbu u vožnji. 

DSG mjenjač se aktivira automatski.
DSG mjenjač radi poput ručnih mjenjača, ali je elektronički kontroliran i stoga odabir stupnjeva prijenosa može biti automatski ili ručni, ali ne zahtijeva upotrebu papučice spojke jer se sve aktivira automatski.

Također, servisiranje i popravci ovakvih mjenjača mogu biti skuplji u usporedbi s klasičnim prijenosima. Važno je redovno kontrolirati stanje ulja, jer zanemarivanje može dovesti do ozbiljnijih kvarova. Unatoč tim izazovima, većina vozača koji se naviknu na DSG sustav teško se vraća na tradicionalne mjenjače zbog ugode i uštede koje nudi.

Automatski mjenjač za auto za ugodnu vožnju

Automatski mjenjač za auto danas dolazi u raznim oblicima – od klasičnih hidrauličnih mjenjača, preko CVT (kontinuirano varijabilnih prijenosa), pa sve do naprednih sustava poput DSG-a. Klasični automatski mjenjač za auto koristi sustav pretvarača zakretnog momenta i radi bez spojki, čime osigurava glatku vožnju, no u pravilu je sporiji i troše više goriva u usporedbi s DSG-om. 

Što je DSG mjenjač? Kako radi mjenjač s izravnim mjenjačem? DSG mjenjač je mjenjač s dvostrukom spojkom koji koristi Volkswagen. Više saznate u videu.

CVT mjenjači pak nude beskonačno prijenosnih omjera i pružaju kontinuirano ubrzanje, ali nisu prikladni za sportske performanse. DSG mjenjač, s druge strane, kombinira brzinu ručnog i udobnost automatskog prijenosa, što ga čini svestranim rješenjem. Sve više proizvođača koristi vlastite varijante automatiziranih prijenosa s dvostrukom spojkom jer takva rješenja predstavljaju budućnost vožnje.

Postovi iz iste kategorije: