Određeni autodijelovi poznati su po više različitih naziva. Često se upotrijebljava neki strani izraz koji su vozači prihvatili i nastavili ga koristiti. Jedan od takvih izraza je i anlaser. Ovaj izraz dolazi iz njemačkog jezika, a osim njega koriste se još i izrazi starter, pokretač, elektropokretač itd. A zašto je ovaj dio automobila toliko zanimljiv? On osigurava dovoljnu količinu snage koja je potrebna da se pokrene motor, bilo da je riječ o benzinskom ili dizelskom.

Može ga se relativno lako promijeniti u slučaju potrebe, a razne modele možete pronaći u specijaliziranim trgovinama s autodijelovima.

Gotovo isti kao prvi ugrađen u automobil

Pokretač u automobilu danas je gotovo isti kao onaj koji se još davne 1912. g. prvi put ugradio u serijski automobil. Bila je riječ o Cadillacu. A razlog zašto se nije gotovo uopće promijenio, za razliku od brojnih drugih autodijelova, je u tome što se on koristi samo pri paljenju automobila, odnosno kao pomoć pri pokretanju motora. 

Pokretač osigurava dovoljnu količinu snage koja je potrebna da se pokrene motor

Zbog toga je dizajniran da može podnijeti samo mala opterećenja koja se tada javljaju, ali ne i veća opterećenja koja se javljaju nakon pokretenja motora. 

Oprezno pri startanju motora

Problem koji vozači rade često je vezan uz nemogućnost pokretanja automobila, odnosno paljenja. Tada ga pokušavaju pokrenuti na silu, uz više puta okretanja ključa. To nikako nije dobro za anlaser jer se u tom slučaju on može pregrijati, ali može doći i do potpunog rastapanja njegova dva vrlo bitna dijela:

  • Četkica
  • Rotora

Zato, kako biste izbjegli ovakve probleme, radije malo pričekajte dok se motor ne ohladi, a nakon toga ga probajte opet upaliti. 

Čitajte i sljedeći članak: Zupčasti remen je, vjerovatno, dio motora prema kojem ljudi kada ga spomenete, imaju određeno strahopoštovanje. Zbog čega je to tako? 

Različite snage anlasera

Anlaseri koji se nalaze u današnjim automobilima razlikuju se po svojoj snazi. Nešto manje snage su elektropokretači za automobile s benzinskim motorom te iznose između 0,7 kW do 1,5 kW. S druge strane, automobili s dizelskim motorom trebaju jači elektropokretač te on u ovom slučaju iznosi minimalno 1,5 kW, a nerijetko i preko 2 kW. 

Još jedan bitan dio automobila za pokretač je i akumulator automobila s obzirom da se anlaser napaja upravo tom strujom iz akumulatora. U slučaju bilo kakvog kvara anlasera, javite se najbližem autoelektričaru. On će provjeriti u čemu je problem te vidjeti je li dovoljno promijeniti samo neke njegove dijelove ili ćete morati kupiti potpuno novi anlaser za automobil.

Postovi iz iste kategorije: