EGR ventil (Exhaust Gas Recirculation) relativno je novi dio na automobilima i zadužen je za recirkulaciju ispušnih plinova iz vozila. Standard je u automobilima nove proizvodnje, a koristi se i kod dizelskih motora i kod benzinaca. Predstavlja jedan od najbitnijih dijelova vozila kod očuvanja ekologije, a kroz ovaj tekst upoznati ćemo vas s njegovom funkcijom, principom rada i gdje ga možete kupiti.

EGR ventil
EGR ventil preusmjerava ispušne plinove iz motora natrag u njegove cilindre

EGR ventil način rada

EGR ventil preusmjerava ispušne plinove iz motora natrag u njegove cilindre i time se smanjuje emisija dušikovog oksida u atmosferu. Samim time, temperatura sagorijevanja ne prelazi gornju granicu od 1800 stupnjeva Celzijevih, kod koje se stvaraju dušikovi oksidi. Automobilski EGR ventil je jedan od bitnijih dijelova zaduženih za brigu oko prirode.

Čitajte i sljedeći članak: Lambda sonda kao važan senzor motora

Lambda sonda u autu je poseban senzor ugrađen iza ispušne grane i ispred katalizatora, još jednog od iznimno bitnih dijelova ispušnog sustava.

Za rad ventila potrebno je da se motor ugrije, a samim time kod manjih relacija vožnje ovaj ventil neće ni paliti. Kada se motor ugrije, ventil smanjuje emitiranje štetnih plinova u atmosferu za cca 30 posto (ovisno o motoru) i zbog toga je neophodno obratiti pažnju na njegovu ispravnost. Iako nema veliku ulogu na rad automobila, od iznimnog je značaja za brigu oko emisije štetnih plinova.

Vrste EGR ventila

Od kada su se pojavili oko 1960.-ih godina, EGR ventili su znatno napredovali i postali sve učinkovitiji kod brige oko smanjenja štetnosti automobila na ekologiju. Zahvaljujući napretku, 1973. godine Chrysler stvara ventil kakav poznajemo i u današnjim automobilima. 

EGR ventili razlikuju se kod dizelaša i benzinaca, a problemi se najčešće javljaju kod dizelskih motora. U slučaju da se voze na kratke relacije, dolazi do nakupine čađe u ventilu i samim time se oni zaštopavaju. Tada dolazi do:

  • pada snage motora
  • podrhtavanja kod kretanja i vožnje na malim okretajima
  • neugodnog mirisa u automobilu

Zbog toga se dizelski motori moraju voziti na dulje relacije i s vremena na vrijeme „provjetriti“ na autoputu, na višim okretajima. Tada će se EGR pročistiti i raditi pravilno te ga nećete morati sami čistiti.

Skidanje EGR ventila

Automobilski EGR ventil ima iznimno važnu ulogu u očuvanju ekologije i nipošto ne biste trebali razmišljati o njegovom skidanju. Mnogi ljudi skidaju ventil EGR kako bi njihov automobil dobio na snazi, tj. blokiraju njegov rad. Zbog te male količine koju  dobivate, u atmosferu otpuštate više od 30% više štetnih plinova i gledano s ekološke strane nikako nije razumljiv potez.

Također, ventil je obavezan i u slučaju da ne radi teško da će vaš auto proći EKO test na tehničkom pregledu.

Čitajte i sljedeći članak: Snaga za pokretanje motora

Pokretač u automobilu danas je gotovo isti kao onaj koji se još davne 1912. g. prvi put ugradio u serijski automobil.

Postovi iz iste kategorije: